Cel mai lung sezon dintotdeauna si 6 discipline in 2017 !

Sezonul 2017 a fost … Foaiaiaiaiaiii ! 😀

In primul rand, a fost primul sezon din viata mea in care m-am antrenat full-time, ca la carte. Pana acum in fiecare an o parte din timp il ocupa scoala care nu imi permitea sa acord atentie antrenamentului asa cum as fi vrut. In anul 2 de facultate am vrut sa renunt la scoala din acest motiv. Era prea mare lupta in capul meu ca nu dau 100% nici la scoala si nici in sport. In cele din urma am incheiat cei 4 ani de inginerie si ma bucur ca am ales aceasta varianta. O valoare importanta pentru mine este sa duc lucrurile incepute pana la final.

Pe de alta parte, planul meu de antrenament pentru primul varf de forma din 2017 arata in felul urmator:

sezon

  • adica din 180 de zile de antrenament pana la primul varf de forma, am ratat doar 7 zile.

Daca pana acum recordul de competitii a fost in 2014, cand am participat la 30 de competitii, in 2017 am luat startul la 34 de „intreceri” 🙂 O treaba deloc usoara, echivalentul a 4 luni cu 2 competitii in fiecare weekend, dar in aceeasi masura o experienta inedita, absolut de fiecare data cand auzeam 5,4,3,2,1 aveam o stare de Carpe Diem si eram recunoscator ca sunt acolo. Printre toate aceste competitii s-au numarat 6 discipline sportive:

  1. Mountainbike
  2. Ciclism de sosea
  3. Duathlon
  4. Enduro
  5. Ciclocross
  6. Triathlon

Am o mare bucurie cad ma uit in urma la anul 2017, am savurat fiecare competitie si sunt bucuros ca am ajuns din nou la concursuri cu traditie, cum ar fi Baia Mare unde in 2011 reuseam un loc 2 la general fiind junior. Pe langa rezultat, zona este superba, traseul te duce prin statiunea izvoare unde anul acesta am nimerit o ceata care a dat o nota si mai interesanta concursului. Ultimii 20 de km din cei 80 de traseu au fost cireasa de pe tort, cu sectiuni bogate in single-trail. Apoi Geiger marathon, unde am optat in premiera pentru varianta lunga, era planificat acum 2 ani, insa am avut o accidentare care nu mi-a permis sa ma pregatesc corespunzator. Geiger este un concurs la care am participat prima data in 2009.

Apoi Medias Maraton, chiar daca s-a aflat la prima editie, pentru mine a fost a 3-a sau a 4-a in imprejurimile orasului si mi-a placut sa revad zonele, de data aceasta in conditii mult mai bune, care iti ofereau „loc” sa savurezi traseul.

Liman Bike Race care este primul concurs la care am participat oficial si pe care l-am incheiat. Cred ca nu am lipsit in niciun an, iar organizatorii ne primesc cu aceeasi bunatate si caldura cu care ne-au obisnuit de 8 ani la rand. Un concurs mic, organizat din suflet, de oameni deosebiti, iar toate acestea se simt. Veniti sa ii cunoasteti si ne vedem la Liman si in 2018 !

A fost in sfarsit un an in care m-am simtit capabil la cel mai important concurs de o zi, de sosea din tara, e vorba de Cupa Max Ausnit unde pentru prima data din cele 4 participari am obtinut podium si am fost multumit de forma si cum au decurs lucrurile, usor surprins spre final de adversari care stiau exact cat mai este pana la finish. Asa e cand te prezinti fara temele facute, la o competitie de sosea. Nu te iarta nimeni, n-au mama, n-au tata soselarii. 😀

O alta surpriza la care nu ma asteptam a fost sa ajung in postura de a adjudeca  a 3-a victorie in clasamentul general la Cozia Mtb, care a fost cel mai greu concurs de 50 de km din cate am participat pana acum.

Mi-a placut contratimpul de pe muntele mic, unde am castigat tricoul cu buline, competitiile de la Timisoara, unde chiar si la campie, organizatorii au reusit sa ne incante cu traseele pregatite.

Un loc „aparte” ca sa spun asa, a avut si Transilvania Bike Trails, prima editie  pentru mine, unde am experimentat ce inseamna sa parcurgi 80 de km in cea mai slabita forma in care m-am prezentat la start vreodata, datorita unei toxiinfectii alimentare. Cu toate acestea am incheiat competitia pe un onorabil loc 150.

Sa nu uitam de concursul de suflet pentru ca este la 1 km de locul in care scriu acum acest articol, Metal Enduro, concursul la care am dat o mica mana de ajutor in organizare, alaturi de aceeasi oameni care ne-au oferit ocazia sa gustam din mtb la Banat Marathon. Dupa ce a inceput o serie de 8 editii BMM, a introdus o noua disciplina in Romania (enduro), Bike attack a venit anul acesta cu un nou plus experientei de bike si voi reda cu exact cuvintele lui Catalin:

„Ce poate să fie mai fain decât o zi de dat pe poteci și mers la limită? Bineînțeles că două zile de dat pe poteci și mers la limită!” 😀

Fara sa laud aceasta competitie gratuit, chiar a fost o placere sa fim seara la un party asa de multi biciclisti din toate colturile tarii. La un singur eveniment am mai trait sentimentul acesta, la Moon Time Bike, care s-a intamplat in aceeasi zi.

As putea sa iti povestesc despre fiecare competitie, insa nu avem destul vin si nici foc de tabara.

Una peste alta, pana in acest moment, statisticile mele arata un total de exact 160 de concursuri la care am participat in ultimii 9 ani. Doamne ajuta, ca a fost totul bine ! 🙂

Uite si alte statistici in 2017:

  • cea mai grea competitie: Duathlon Baru Mare (primul duathlon)
  • cel mai lung concurs de mtb: Geiger Mtb – 82 km cu 3200 m
  • cel mai dificil concurs de mtb distanta medie (50 km) : Cozia mtb – 52 km cu 2300m
  • cea mai faina competitie: Metal Enduro (2 zile)
  • surpriza anului pentru mine: din Gica’ contra, am ajuns la CX Cup.
  • cel mai fain traseu: Pff aici e greu, alege tu te rog intre:

Medias Bike Maraton

Mtb Baia Mare

Geiger Maraton

– Imprezzio Marathon

  • km parcursi : aproximativ 8000 cu 117.000m.

Cum arata sezonul 2017 in imagini ?

Multumesc celor care au facut posibil acest sezon:

  • Cannondale Romania pentru suportul din acest an.
  • Salomon Romania pentru că alergatul e mai plăcut în pantofii voştri !
  • Isostar Romania pentru o colaborare care a durat 7 ani. Multumesc !
  • Garmin pentru toate datele despre antrenamente de pe 810 !
  • Adidas pentru ochelarii inteligenti.
  • Carcover Racing Team pentru un nou inceput !
  • Celor 3 adversari si prieteni cu care m-am intalnit cel mai des si nu m-au lasat sa ma distrez de unul singur: Mititelu Andrei, Paul Muntean si Roli Schmidt. A fost o placere sa concurez cu voi !
  • Tuturor acelora dintre voi care au contribuit in vreun fel la buna desfasurare a acestui sezon pentru mine, stiti voi si eu care sunteti, va multumesc ! 😀
  • Nu in ultimul rand, iti multumesc tie pentru că ai fost alaturi de mine acest sezon ! Apreciez !

Sa ne revedem sanatosi in 2018 !

 

 

Daca ti-a placut, arata-mi aici:

Articol respiratie.

respiratie

In articolul de astazi nu vreau sa iti prezint zeci de beneficii ale respiratiei si nici sa iti amintesc sa respiri de minim de 2 ori pe zi.

Nu iti voi prezenta nici 5 pagini despre acest subiect pe care le gasesti pe orice site sau despre modul cum respiratia iti activeaza chakrele (desi asta ar putea fi adevarat si util) ci vreau sa iti spun strict 2 lucruri care eu cred ca sunt importante si pe care le-am aplicat.

  • Respiratia abdominala.

Poate ai mai auzit, daca nu, atunci cauti pe net si citesti cele 5 pagini plictisitoate de care iti spuneam mai sus. Intre timp eu iti spun pe scurt cum respiri abdominal.

SImplu: pui o mana pe piept si una pe buric.

Cand respiri in mod normal ar trebui sa se miste mana de sus, care sta pe piept. Ei, in acest moment incearca sa te concentrezi si sa respiri astfel incat sa se miste mana de jos, de pe buric. La inceput pare ciudat, ca si cum ai manca cu stanga, dar pe urma devii din ce in ce mai bun la acest mod de a respira care nu iti este deloc familiar.

La ce ajuta asta ? Sunt cateva surse ( vezi cele 5 pagini ) care spun ca este o respiratie completa, insa pe mine m-a ajutat atunci cand am avut crampe la stomac. Concentrandu-ma si respirand abdominal cumva am detensionat zona ( asa imi explic eu ) si durerile din timpul efortului au inceput sa treaca.

Un alt efect advers pe care l-am observat atunci cand respir in acest mod pe bicicleta, este ca incepe sa scada usor pulsul.

  • Fie respiratie abdominala, fie normala – rezulta o crestere a puterii.

Stiam conceptul, insa a trebuit sa dau un scurt search pe google pentru a putea sa iti explic concret ce se intampla in timpul procesului. Astfel, de unde rezulta putere datorita respiratiei ?

Cand facem efort si respiram, oxigenul ajunge in plamani, dupa care in sange si intr-un final ajunge la muschi. Un muschi oxigenat mai bine, ofera performante mai bune.

Care este motivul pentru care Lance Armstrong facea transfuzii de sange ? Raspuns: Pentru a avea sange oxigenat, proaspat si cu valori nutritionale mai bune, globule rosii mai multe, etc.

Ok, dar nu ti-am spus nimic nou sub soare pana aici.

Ce mi se pare interesant, este ca iti poti imbunatati performantele pe bicicleta daca respiri putin mai adanc de cateva ori, poate uneori inaintea unei urcari. Pentru ca astfel vei ridica putin nivelul oxigenului din sange ceea ce rezulta -> in performante mai bune: tolerarea acidului lactic mai bine multumita sangelui oxigenat.

Probabil ca daca vom discuta cu cercetatorii britanici, ei vor spune ca aparatele de masura au inregistrat si usoare valori mai mari ale Watt-ilor de care suntem capabili in urma unei respiratii mai adanci.

Pe data viitoare,

 

Daca ti-a placut, arata-mi aici:

Care sunt zonele de puls, la ce ne ajuta si care sunt antrenamentele corespunzatoare ?

Astazi vorbim despre zone de puls.

Sunt sigur ca orice biciclist care a participat vreodata la un concurs a auzit de antrenamente in functie de puls sau de ceasurile de pe bicicleta care masoara pulsul.

Mare majoritate a oamenilor nu folosesc la nimic aceste valori. Au ceasurile, au centurile de puls, iar singurul lucru pe care il fac este sa urmareasca valorile dupa un antrenament, spunand : „Hmmm, am avut puls 179 maxim. Interesant !”. Unii stau cu ochii pe ceas si daca cumva au ajuns la o valoare cam mare pentru cat considera ei, o lasa mai moale imediat sa nu uzeze instalatia 🙂

Este interesant, dar doar aceasta statistica nu te ajuta cu nimic.

La ce te pot ajuta in schimb, aceste valori ?

  1. sa faci antrenamente in functie de valorile cardiace si de zonele acestora.
  2. sa depistezi probleme de sanatate
  3. sa faci teste de efort pentru comparatii lunare sau anuale.

Personal, doar in aceste scopuri folosesc centura de puls. Sunt si momente cand o dau jos, nefiind nevoie de ea.

In continuare haide sa abordam zonele de puls:

zone de puls

  • Zona 1 – Very Light 

Puls intre 50-60% din pulsul maxim. Pulsul maxim il determini cel mai simplu calculand: 220 – varsta ta.

De exemplu: 220 – 20 de ani = > Puls maxim 200.

In zona 1 ar fi:

– 0,5*200 = Puls 100.

– 0,6*200 = Puls 120.

Ceea ce inseamna ca pentru aceasta zona vei face antrenament cu puls MEDIU intre 100 si 120. Acest ritm este cel folosit in primele 15 minute de incalzire.

  • Zona 2 – Light  

Puls intre 60-70%.  Este zona in care arzi grasimile, in rest nimic nou fata de zona 1.

  • Zona 3 – Moderat

Puls intre 70-80%. Deja ajungem la antrenamentele de baza, cardio si anume cele de rezistenta. Un exemplu de antrenament in aceasta zona ar fi 3 ore de pedalat cu un puls mediu situat intre 70-80%.

  • Zona 4 – Hard

Trecem la treburi mai serioase si la antrenamente pentru abilitati specifice, cu valori ale pulsului intre 80-90%. Antrenamente hardcore !

Exemplu antrenament: 5×5 minute cu 1 minut pauza intre intervale.

  • Zona 5 – Maxim – VO2Max

S-a terminat banda ! 🙂

Aici este zona maxima in care ajungi la pulsul maxim. Pulsul se situeaza intre 90 si 100%. Antrenamentele aici sunt foarte specifice, cum ar fi intervale scurte 10×1 minut cu 1 minut pauza intre ele.

  • Daaaar mai este si Zona 6 – Zoro 

Este zona in care ajungi la eforturi peste pulsul tau maxim. Sunt momentele acelea pe bicicleta, cand pedalezi de iti ies ochii din cap 😀 Tin minte ca am vazut astfel de valori pe ciclocomputer, cum ar fi 213 si sigur nu aveam Garmin la 7 ani.

Acestea sunt zonele, cred ca esti putin mai familiar acum cu ele.

Spor la antrenament !

PS: Am uitat sa spun la ce ne ajuta aceste zone. Bineinteles ca folosim aceste zone atunci cand urmarim un plan de antrenament iscusit, cum este Giocoach, si unde in fiecare etapa facem antrenamentele in functie de aceste zone, jonglam cu ele, in timp ce ne indreptam spre varful de forma.

Tschuss !

 

 

Daca ti-a placut, arata-mi aici:

Road to NapoCup Ciclocross: Ziua 20 – Ultima zi !



Am intarziat putin cu ziua 20, doar de 2 zile am ajuns acasa.

In 2 decembrie s-a incheiat Cupa Nationala de CX.

Sa fiu sincer, eram putin temator in ceea ce priveste rezultatul pe care il voi avea in urma antrenamentului de 20 de zile pentru ultima etapa de ciclocros de la Cluj, pentru ca de obicei antrenamentul este ceva mai lung, ceea ce am facut eu a fost o resuscitare in speranta ca voi trezi abilitatile pe care le-am dezvoltat pe parcursul intregului sezon.

Am fost foarte bucuros sa descopar in timpul cursei ca rezultatele se vad, am simtit imediat ca respiratia si muschii imi permit sa performez la un nivel peste adversari. E drept ca un mic avantaj l-am avut si din partea pedalelor Crank Brothers care s-au descurcat ceva mai bine decat orice alt tip, insa nu a fost semnificativ. Zapada si noroiul au fost lipicioase pentru toti.

Am pornit undeva din mijlocul plutonului, dupa Elite si U23 si in primele 2 viraje ma simteam ca in videoclipurile alea din America de Black Friday, cand se deschid usile si toti dau buzna inauntru. Aglomeratie mare incat abia imi gaseam si eu loc sa virez in curba. Dupa ce ne-am mai distribuit, am putut sa depasesc mai bine si sa recuperez din pozitii.

Unul din momentele mele favorite a fost inainte de curba de mai sus, unde pe linia dreapta aveam 4 rideri in fata ( Robike, Elisei,Paul si George cred ) pe o sectiune nu foarte generoasa cu spatiul si mi-am dat seama ca daca vreau sa ajung primul in curba, trebuie sa trec de toti 4. Zis si facut ! 😀

Au urmat sectiuni interesante, traseul te tinea in priza la fiecare secunda.

Daca e sa aleg un cuvant care sa defineasca acest concurs, acela ar fi: ‘Off-camber’. Daca retin bine, 5 astfel de portiuni au fost pe traseu, 2 dintre ele m-au speriat de-a dreptul, caci nu vedeam cum as putea trece macar pe langa bicicleta, pentru ca era foarte alunecos. Fricile au fost doborate si am gasit la fata locului solutia si am reusit sa ma descurc foarte bine, cu doar o cazatura mica in cele 5 ture.

Un factor atractiv al cursei erau portiunile in care nu puteai controla prea mult bicicleta, in special in ultimele 2 ture in care mi-am dat seama ca nu mai am frane. Dar cine avea nevoie de frane ? 😀

A fost o cursa in care am recuperat constant pozitii. Amuzant este ca in imaginea de mai jos conduceam cursa amatorilor fara sa stiu acest lucru:

ziua 20

Era ultima tura, insa urma sa pierd pozitia pe urmatorul off-camber, unde Andrei Mititelul si noul meu coleg de echipa in acelasi timp, a alergat mai bine si s-a distantat putin, suficient cat sa castige competitia.

Asa cum am mai spus, a fost o competitie care m-a lasat cu un zambet larg pe fata la final, pentru ca a fost peste asteptarile mele.

Ce concluzii trag ?

  1. Ca antrenamentul din ultimele 20 de zile a dat rezultate
  2. Ca sunt si mai fidel pedalelor Crank Brothers
  3. Ca ciclocrossul este o disciplina chiar faina, cu toate ca la inceput meniul urmator: frig, ploaie, noroi, zapada,etc nu era prea sexi pentru gusturile mele.

Va multumesc celor care m-ati urmarit, sper ca ati descoperit lucruri utile pentru voi in aceasta serie de articole. Am prezentat doar 20 de zile, pe cand in Giocoach invatam sa ne antrenam timp de 9 luni impreuna.

Ma bucur sa pun umarul alaturi de echipa Carcover Racing Team, careia ii multumesc pentru suport. Tocmai am ajuns la formatul final al echipei si va urma un sezon frumos. Sanatosi sa fim !

Mai jos poti vedea cum a fost la Cluj: (un videoclip cu de toate)

Vezi si celelalte zile :

Daca ti-a placut, arata-mi aici:

De ce nu recomand roller sau trainer ?

M-am gandit de mult timp sa scriu articolul urmator, iar acum consider ca a sosit momentul.

Am auzit de cateva ori de la oamenii cu care ma antrenez in Giocoach:

– „Sergiu, am un roller acasa, ce fac cu el ?”

Raspunsul meu: „Nimic ! Lasa-l acolo!”

De ce ?

Pentru ca poti face altceva mai util in acel timp, in loc sa iti omori toata motivatia pe care o ai..

Important! Stiu ca multi nu vor fi de acord cu mine, insa articolul nu are scopul de a va convinge ci doar de a imi exprima punctul meu de vedere.

Sa iti spun cum a am ajuns la acest point of view. Am pedalat intr-o iarna la sala, intercalat cu exercitii de forta. Au fost sesiuni si de 2 ore jumatate pe bicicleta, e drept, ingrozitor de plictisitoare si noroc ca era o sala unde nu era prea cald inauntru. Cand m-am mutat la o noua sala mai tarziu, prima zi mi-am propus 2 ore de pedalat, insa dupa o ora curgeau apele incontinuu pe mine si a trebuit sa ma opresc. Dupa tot „antrenamentul” asta indoor, cand a venit vremea de iesit afara am vrut sa vad cat de pregatit sunt pe bicicleta, aveam echivalentul a 1000 de km indoor.

Si a avut….aproape niciun efect !

Am iesit afara la o tura prin februarie si simteam ca nu am pedalat deloc. Practic toate orele alea plictisitoare si toata transpiratia nu isi aveau sensul pentru mine. Mi-am dat seama ca e o prostie ce am facut si nu am mai pedalat inauntru deloc de atunci.

Mai este si ideea ca pedalatul indoor pentru mine inseamna cycling artificial. Imi place sa ma adaptez in functie de conditii. E vreme de iesit pe bicicleta aproape 10 luni pe an ? Super, atunci pedalam ! In rest 2 luni ( decembrie si ianuarie) daca e prea frig lasam bicicleta deoparte, ii dam o pauza sistemului nervos care s-a saturat de aceeasi miscare de pedalat, putem face o pauza sa mancam cozonaci, sa facem planul pentru anul viitor, sa tragem la sala ca prinde bine, in afara de carat 2 plase cu cartofi din cand in cand, nu dezvoltam altundeva muschii. Am ales sportul asta pentru ca iti ofera libertate in natura, de ce sa pedalam in eprubeta sau in borcan ?

Ce fac in schimb ?

Consider ca daca nu e vreme de pedalat afara (luna ianuarie in principal si putin din decembrie) este mult mai bine sa lucrezi toate grupele de muschi, pentru ca ai nevoie de ele pe bicicleta. Astfel ai o activitate interesanta, te motiveaza progresul saptamanal pe care il vezi, iar cand te urci pe bicicleta macar ai niste muschi care te ajuta.

Rezumat:

Cycling indoor vs forta la sala -> recomand forta la sala

Cycling indoor vs nimic -> recomand cycling indoor 🙂

 

Cred totusi ca rollerul poate fi folosit pentru o incalzire mai buna la unele concursuri, uneori pentru antrenamente de refacere, ca exercitiu de echilibru pe bicicleta (dar sunt si variante mai ieftine pt asta ) sau pentru slabit (dar sunt variante mai ieftine pt asta si mai placute)

La urma urmei cred ca ai timp suficient 11 luni pe an sa tot ajungi in cea mai buna forma, nu e decisiv daca pedalezi sau nu pe roller, asa ca mai bine i-ati ceva frumos de banii pe care i-ai da pe unul.

S-ar putea sa am un punct de vedere gresit, insa ceea ce am scris mi se pare ca functioneaza pentru mine. Daca se schimba ceva te anunt !

Tot ceea ce am scris mai sus este din perspectiva antrenamentului pentru competitii, pe de alta parte cyclingul indoor la sala, cred ca poate fi distractiv cu prietenii si este o miscare destul de solicitanta. Insa alege o locatie tinand cont de urmatoarele :

  • sala sa fie bine ventilata, am patit o data sa fie foarte cald si eram 15-20 de oameni inauntru sau in alta ocazie au fost 35 de oameni, dar era bine ventilata sala si a fost ok.
  • alege bine instructorul. Am nimerit o muzica care bubuia sau un instructor care stia ce face si a ales un playlist potrivit care chiar te motiva.

In definitiv, orice ai face e mai bine decat sa nu faci nimic.

Have fun !

Daca ti-a placut, arata-mi aici:

Un Interviu cu Marius Ionascu zis Maus: Doar renunţarea e eternă.

Marius Ionascu

 

  • Cum te-ai apucat de pedalat şi la ce vârstă?

Maus: Păi…, aş zice că pedalatul m-a urmărit de la cea mai fragedă vârstă. O lungă perioadă din copilărie şi adolescenţa, nu am avut o bicicletă a mea şi mai tot timpul visele mele se tot legau de câte o ieşire cu bicla. Fetele din vis le cuceream tot cu bicicleta. Din momentul în care am primit prima bicla adevărată pe la 16 ani nu i-am mai dat drumul…

  • De ce ai ales ciclismul dintre atâtea sporturi? Ce sport ai face dacă nu ar fi ciclismul?

Maus: Cred că el m-a ales pe mine şi nu invers. Între 2 reprize de ciclism a fost alpinismul sport în care fizicul ajută psihicul şi viceversa.

  • Cum ţi-a influenţat viaţa acest sport? Pozitiv şi negativ.

Maus: Simplu ar fi pozitiv dar e şi o parte negativă să zicem aşa – nu mai am timp pentru prietenii de odinioară şi în timp ne-am rătăcit fiecare pe câte un drum…

  • Spune-ne cum anume ai reuşit să atingi aceste performanţe? Este vorba doar despre antrenament?

Maus: Nu cred că este vreo performanţă ci doar un alt nivel. Poate fi numită performantă doar faptul că vin dintr-o zonă, folclorică fără nicio tradiţie în ciclism. În afară de antrenament este multă pasiune, fără de care totul ar fi în zadar.

  • Există vreun obiectiv propus și neîndeplinit deocamdată din partea ta?

Maus: Cine ştie câte obiective mi-am propus şi nu le-am îndeplinit… Prefer să zic pas la întrebarea asta.

  • Cât de importantă este alimentaţia pentru un ciclist de performanţă? Ce presupune o alimentaţie corectă?

Maus: Pentru performantă este foarte importantă alimentaţia corectă, care variază de la individ la individ. Ceea ce-mi face mie bine, poate altuia nu şi e foarte greu de a defini corect. Totul se rezumă la autocunoaştere şi a ţine cont de greşelile din trecut. Uşor de zis…

  • Ce face diferenţa între tine şi restul?

Maus: Între mine şi restul din faţă? Ei merg mai repede. Între mine şi cei din spate? Ei merg puţin mai încet.:)

  • Care consideri că este secretul succesului în ciclism şi ce crezi că este important?

Maus: Motivaţia e importantă, pasiunea e de bază, talentul adăugat la astea 2 te poate duce sus de tot.

  • Cum îţi structurezi antrenamentul de-a lungul perioadei anului?

Maus: Păi o las şi eu mai moale toamna, adică mai mult haiducesc, apoi încerc să lucrez la partea aerobă, la înlăturarea cârnaţilor de sărbători şi altele… apoi o calc mai tare. Mi s-a întâmplat să o calc prea tare dar apoi am plătit cu vârf şi îndesat.

  • Când începi pregătirea unui sezon?

Maus: Cam din perioada de haiducie, când în turele lungi de toamnă am timp să-mi pun ideile cap la cap.

  • Ce te motivează? Fie în perioadele dificile, fie în perioadele fără sponsori, fără succese?

Maus: Pentru mine e simplu – Pasiunea.

  • Care sunt punctele tale forte şi care cele slabe?

Maus: Păi ambiţia, dar să nu uităm că sunt şi eu om…:)

  • Care a fost cel mai greu moment pe bicicletă şi cum ai trecut de el?

Maus: Pe bicicletă poate fi oricum, dar nu greu. Nu aşa de greu să nu poţi trece. Pe moment mereu e greu, apoi trece. Doar renunţarea e eternă.

  • Care crezi că este vârsta optimă pentru ciclism şi ce sfat ai da cuiva care vrea să se apuce de acest sport?

Maus: Cat mai devreme posibil. Ceea ce câştigi în perioada de creştere este cea mai bună fundaţie posibilă.

  • Spune-ne 2-3 modele de oameni din ciclism pe care îi admiri?

Maus: Aş putea să înşir acum câteva nume dar altceva mă marcat mai tare ca Lance Pantani Absalon sau Nino: în cele 4 zile la Transgermany am pedalat întâmplător pe lângă fata care a ieşit la final pe 4. Puterea ei de a suferi m-a marcat definitiv. Mai mult decât orice am văzut la tv.

 

Daca ti-a placut, arata-mi aici:

Road to NapoCup Ciclocross: Ziua 19 – Linistea dinaintea furtunii.

La multi ani române

Ai facut tot ce ai putut pana acum, iar astazi este ultima zi inainte de competitie.

In cazul in care vrei sa te pregatesti si tu pentru o competitie, am un singur sfat pentru tine:

Motivation for today ! 🙂

Posted by GioLive on 8 Iunie 2017

 

Cu o zi inainte de race: te relaxezi, mergi sa vezi traseul, dai cateva ture, poate iti exersezi incalzirea pentru maine, te hidratezi, iti ridici numarul, verifici ca totul sa fie reglat bine la bicicleta, ai grija sa nu mananci prea mult, sa ai o cina lejera cu carbohidrati, fara prea multa carne. Pastele sunt ideale, insa nu pizza daca nu vrei sa bei apa toata noaptea.

Dupa ce ai facut toate aceste lucruri, ne vedem maine ! 🙂

PS: Apropo, iti urez „La multi ani române !”

 

Daca ti-a placut, arata-mi aici:

Road to NapoCup: Ziua 18 – The Answer vine de la ProVelo !

provelo

Astazi am primit un colet de la ProVelo cu o pereche noua de manusi.

Le-am scos la un test si am bifat antrenamentul de o ora pe ziua de astazi.

Cat despre manusi au cateva plusuri:

  • un design placut si diferit de alte manusi
  • vin fara velcro

Ca orice pereche de manusi cu degete iti ofera protectie: impotriva crengilor pe care le iei peste degete, a frigului la final de noiembrie, dar mai bine vezi video aici:

ProVelo este un magazin cu un istoric de 8 ani pe piata romaneasca, care se axeaza in principal pe biciclete electrice si pliabile.

Odata cu anul 2017 a inceput sa ofere in portofoliu, produse din gama Thule: suporti de bicicleta auto, cutii portbagaj auto, bare transversale auto si suporti pentru skiuri.

Poti vedea toate produsele Provelo aici : Produse. Poate vei gasi ceva interesant, de care ai nevoie.

Cat despre aventura noastra catre Cluj, aceasta se apropie de final. Ziua de astazi se incheie pentru mine la Timisoara, de unde voi pleca maine spre Cluj pentru a vedea ce traseu „prea bun, prea ca la tara” ne-au pregatit ardelenii nostri dragi.

Te poti inscrie si tu la concurs aici: http://www.clujulpedaleaza.ro/

Maine urmeaza o zi de calatorit, in principal de pauza, dar probabil vom face 2-3 ture de recunoastere pe traseu, sa vedem fiecare petec si sa il invatam pe de rost, ca apoi sa stim sambata la ora 13:00 cand ne asculta 🙂

Ne vedem sambata la start !

Daca ti-a placut, arata-mi aici:

Road to NapoCup : Ziua 17 – „Chinuială” cu Raul Sînza si PS8 – Poezie ! :)

Raul Sinza


Dupa ziua de ieri, astazi am facut un antrenament de rezistenta musculara: 1 ora si jumatate, cu puls sustinut pe portiunile de plat. La final eram nehotarat daca sa lungesc putin antrenamentul sau nu. Intr-un final am ajuns, poate pentru ultima oara anul acesta, pe ultima speciala de la Metal Enduro 2017 : PS 8 – Poezie.

Raul Sinza

 

Pentru scepticii care nu au venit la concurs de frica, mentionez ca am parcurs speciala cu toate sectiunile tehnice, pe hardtail si fara spd. Astfel am doborat mitul ca ai nevoie de super biciclete de downhill sa participi la Metal. Ne vedem in 2018 !

Pe de alta parte, la Oradea, Raul Sinza se pregateste fizic si sufleteste pentru ultima etapa de ciclocross peste 4 zile la Cluj-Napoca, unde conduce in clasamentul categoriei U23, cu maxim de puncte. Iata ce ne spune el despre pregatirea din ultimele zile, cu cuvintele sale:

Raul:

O zi pentru mine arată în felul următor:

După ce închei studiile, iau prânzul, apoi stau o oră și pornesc. Încep primele 10 minute mai ușurel, după care îi dau blană :)) pulsul îmi creşte și mă chinuiesc câteva minute. Mă liniștesc repede când încep să sufăr aşa că o las mai moale și continui cu un puls mai decent. În funcţie de zi diferă și antrenamentul, câteodată merg cu colegii din echipă sau cu grupul ORR, dar de cele mai multe ori din păcate mă antrenez singur.

În această perioadă de iarnă fac mai des antrenamente în casă și la sală. Lucrez atât partea de jos cât și partea de sus.

Mă chinuiesc pe roller aproximativ o oră. Prima jumătate îi cea mai grea că te gândești că ai o oră de pedalat, transpirând stând pe loc. Sunt sigur că perioada aceasta a anului este ce-a mai grea și plictisitoare în viața unui ciclist, dar te gândești că dacă nu acum, la vară degeaba mai faci.

In completare fata de ultima idee a lui Raul as spune ca:

Raul Sinza
sursa:  https://www.facebook.com/GioLiveee/

Ii uram „Bafta multa !” lui Raul sambata, la ultima etapa, dar si peste 2 saptamani la campionatul national de ciclocross.

Mai departe, vezi:

Daca ti-a placut, arata-mi aici:

Road to NapoCup Ciclocross: Ziua 16 – Cele mai intense intervale la 1°C !

intervale



2 lucruri definesc un antrenament: distanta si intensitatea.

Asa cum te antrenezi pe distante din ce in ce mai lungi pana cand parcurgi distante mai lungi decat la concurs, pentru a dezvolta rezistenta, la fel este nevoie sa acorzi atentie si la intensitatea antrenamentelor. Este nevoie sa jonglezi cu cele 2 caracteristici intr-un mod foarte iscusit, pentru ca sunt elementele care stau la baza varfului de forma. Fiecare sportiv are reteta lui, mai buna sau mai putin buna. Nici prea putin nu e bine, iar prea mult are efect invers.

Ziua 15 a aratat in felul urmator:

intervale
zici ca suntem la doctor deja 😀

Afara garminul meu arata ca sunt 1°C, astfel ca am inceput totul cu o incalzire de 30 de minute in care am rulat doar cu 1-2 mici urcari. Spre finalul incalzirii am pedalat 3-4 minute la aproximativ 170 puls (85%) pentru a tura putin instalatia. 1-2 minute de relax dupa care au urmat:

  • 5×1 minut la puls (90%) cu 30 de secunde pauza intre ele.
  • 4-5 minute rulaj
  • 5×30 de secunde la puls maxim cu 30 de secunde pauza intre ele
  • 15 minute rulaj.

Tot acest antrenament s-a desfasurat pe plat, tipic competitiilor de CX, iar pentru toate valorile a fost responsabil Garminul meu Edge 810. 🙂

Maine vom vedea cum se antreneaza liderul in categorie U23 Elite, stai pe aproape si vezi:

 

 

 

Daca ti-a placut, arata-mi aici: