Cate tipuri de pedale de bicicleta SPD exista ?

Am observat ca multa lume nu cunoaste cate tipuri de pedale de bicicleta exista si anume faptul ca sunt mai multe tipuri de pedale SPD. Treaba nu se imparte intre pedale normale sau SPD (clipless), ci mai degraba intre pedale normale (flat) si o multime de tipuri de pedale SPD.

Pentru fiecare dintre tipurile de pedale din imaginea de mai sus li se potrivesc propriul tip de placuta unic care se monteaza in talpa pantofului.

Placutele care se monteaza in talpa pantofului se potrivesc de la acelasi brand pentru toate pedalele produse de acel brand. In sensul ca placutele Shimano se vor potrivi pentru pedalele SPD produse de Shimano (Deore, XT, XTR, SLX, etc).

Aceste placute insa nu se vor potrivi la alte tipuri de pedale cu prindere.

Atunci cand iti achizitionezi pedale trebuie sa cauti si placute, dar de obicei sunt incluse daca le cumperi noi. La achizitia de pedale second hand cel mai des pedalele vin fara placutele pentru pantofi.

Haide sa trecem in revista doar cateva tipuri de pedale SPD:

1.Tipul Shimano

Sunt cele mai folosite datorita faptului ca sunt create de cel mai cunoscut brand din industria bicicletelor.

2. Tipul clasic pentru sosea

Sunt cu totul diferite de cele de MTB si se desprind mult mai greu.

Se folosesc exclusiv pe bicicletele de sosea, iar placutele de pe pantof se potrivesc doar pentru acest tip.

3. Tipul Crank Brothers

Personal le folosesc cu succes de aproape 10 ani. Imi plac mult pentru ca se desprind foarte usor atunci cand doresti acest lucru, fara sa se agate. In plus, se comporta foarte bine, chiar decisiv as spune, pe traseele noroioase.

4. Tipul Wahoo speedplay

Din nou un tip care se foloseste preponderent la sosea.

Diferenta placutei de pe pantof fata de cele clasice de sosea arata in felul urmator:

Road cleat vs Wahoo cleat

5. Tipul Look

Un alt tip diferit decat toate celelalte de dinainte:

Bineinteles cu o placuta care este la fel diferita decat tot ce ai vazut pana acum.

Desi par ca seama intre ele ca si dimensiuni, te asiguram ca nu functioneaza placutele de la un brand la celalalt.

Astfel recomandarea noastra pentru tine este sa ai grija atunci cand cumperi pedale sau placute, pentru ca sa alegi ceea ce ti se potriveste.

Acestea sunt doar cateva tipuri de pedale pe care ti le-am prezentat astazi, insa ele sunt si mai multe de atat.

Sper ca am reusit prin acest articol sa aduc putina lumina fata de acest subiect.

Spor la pedalat iti doresc !

Daca ti-a placut, arata-mi aici:

Experienta de 5 zile cu bicicleta pe insula Thassos – [ Giocamp ]

De curand am revenit de pe insula Thassos, dupa una din cele mai faine experiente in care am fost.
Am fost de multe ori pe insula Thassos, dar de data aceasta a fost cel mai frumos. De ce ?
Pentru ca am schimbat obiectivul si motivele pentru care mergem pe insula.
Pana acum, de fiecare data obiectivul erau cele 2 competitii care aveau loc pe insula, care erau si motivul pentru care mergeam acolo. Insa de data aceasta si dupa ultimii 2 ani de pandemie, timp in care am reflectat la psihologia din spatele sportului, motivele si recompensele reale pentru care facem sport, am hotarat sa punem mai mult accent pe experienta de a pedala pe insula si mai putin pe experienta competitionala.

In ce sens ?

In anii trecuti povestea pe insula Thassos pentru noi era despre antrenament si concurat in cadrul celor 2 competitii care se organizeaza pe insula, iar totul inainte si dupa competitii era legat de acest lucru. Adica, inainte de ele te pregatesti pentru ele, iar dupa ele te refaci si esti rupt de oboseala.

De data aceasta insa a fost cu totul diferit si cel mai fain de pana acum. Sa vezi de ce !

In prima zi dupa ce am ajuns pe insula si dupa ce ne-am cazat, am iesit la o plimbare la apus cu bicicletele pentru a ne dezmorti dupa drumul de aproape 12 ore. O foarte binevenita plimbare de o ora pe biciclete,  pentru prima data in 2022 doar in tricou si pantaloni scurti, dupa o lunga perioada de 4-5 luni de iarna.

Ziua 2

In ziua concursului de sosea am facut si noi turul insulei Thassos, dar in ritmul nostru si fara niciun fel de constrangeri de data aceasta. Ne-am oprit sa luam masa la un restaurant atunci cand am considerat, fara sa fim grabiti sau conditionati sa mancam doar anumite mancaruri (paste in special). Pe traseu ne-am alimentat de la un izvor de pe marginea soselei sau de la cismele din orase, ori de la magazine.  In drumul nostru unii dintre noi s-au oprit si la cofetarie pentru o gustare rapida si energica. Pe tot parcursul traseului am admirat privelistea deosebita care ne urmarea incontinuu, inconjurandu-ne cu marea in culorile ei deosebit de frumoase. Am continuat si am ajuns la finalul turului insulei atunci cand s-a putut, fara sa urmarim o anumita medie de viteza.

insula thassos

Albumul complet cu fotografiile din Giocamp Thassos il poti vedea aici: Giocamp Thassos

Turul insulei consta in cei 92 de km cu aproximativ 1500m diferenta de nivel. Cei din imaginea de mai jos au dovedit ca se poate parcurge chiar si cu un nivel minim de pregatire (cateva iesiri inainte). Intradevar nu este usor, dar este realizabil.

Giocamp Thassos

Urmatoarea zi (a 3-a) am hotarat sa o dedicam pentru relax dupa tura lunga din ziua precedenta. Asa ca am facut o vizita pe biciclete pana la piscina naturala in stanca Giola unde din nou am admirat imprejurimile;:

Giocamp Thassos

Odata reveniti de la piscina, am vizitat satul Theologos de unde am cumparat produse locale si am servit pranzul la cel mai bun restaurant din zona, unde mielul si capra au fost specialitatile casei. Asezonate cu clasicul sos tzatziki au produs un curcubeu pe cerul gurii.

In a 2-a parte a zilei am avut o incercare de a ajunge pe varful Ipsarion (cel mai inalt de pe insula), insa datorita faptului ca ne-am urnit cu greu de pe plaja de la bere, am pornit doar la ora 5. O ora destul de tarzie pentru o asemenea ascensiune. Urcarea se face spre satul Teologos pe asfalt, dupa care se continua pe Offroad si insumeaza o urcare de 27 de km din care vreo 5 asfalt, iar restul offroad cu mici portiuni de coborare. Timpul a fost insuficient, iar ora 8 ne-a gasit la 4 km de varf si in fata cu decizia de a ne intoarce fara sa cucerim varful.  Intoarcerea a fost cu peripetii care s-au incheiat cu bine intr-un final.

Ziua 4 ( ultima zi pe insula si una din cele mai frumoase zile de MTB EVER )

Bineinteles a ramas un singur lucru de facut pentru ultima zi. Daca nu acum, atunci cand ?
Sa atingem varful !

Am pornit toti impreuna, iar urcarea ne-a decimat pana cand am ramas un grup de 4 hotarati sa cucerim varful Ipsarion, cel mai inalt punct de pe insula Thassos. Urcarea constanta si peisajul care se tot schimba, avea sa ne suprinda placut pe toata durata zilei.

Ajunsi din nou in ultimii 4 km, ma asteptam sa gasesc din ce in ce mai multa piatra spre varf asa cum stiam de la competitia de MTB care ajungea pe un varf similar de pe insula, insa am descoperit o padure superba si spontana de conifere dupa care ne apropiam tot mai mult de varf.

Dupa ultimele turnante am ajuns in linie dreapta si abrupta care pentru unii s-a lasat cu pushbike, pietrele facand ascensiunea destul de tehnica, iar ultimii metri pana pe o stanca imensa i-am urcat in 4 labe doar ca sa descoperim:

mariginile insulei.Se vedeau toate de sus.

Parca erai in varful unei ciuperci.

Am ramas toti 4 cu gura cascata. Dupa care ne-am trecut numele in jurnalul de pe varf si am pornit la vale.

Cei 4 fantastici:

De aici inainte aveam sa descoperim cu totii una din cele mai frumoase coborari pe MTB, care avea sa ne poarte spre inima insulei. Atat la propriu cat si la figurat, caci am descoperit frumuseti cum nu am vazut pana acum in Thassos.

La un moment dat ne-am ratacit, pentru ca ratasem un drum, dar nici macar nu ne-a parut rau. Am continuat drumul raului care ne poarta spre mare si am ajuns pe plaja unde ne-am oprit direct la un restaurant. In timp ce serveam specialitatea casei, ma gandeam ca tocmai am avut una dintre cele mai frumoase zile pe bicicleta.

Ingrediente:

  • traseu cu urcare faina si sustinuta pe teren variat
  • privelisti de te lasa cu gura cascata
  • masa imediat dupa tura cu specialitati ce nu le gasesti in alta parte, pe malul marii.

Seara a inceput cu un Aperol Spritz si o cina la Taverna Irene, unde ne-a intampinat Otilia, o romanca stabilita de mai bine de 10 ani acolo si care te primeste mai calduros decat ai fost primit vreodata intr-un restaurant.

Seara s-a incheiat cu desemnarea castigatorului care pleaca acasa din insula Thassos cu trofeul Giocamp Thassos 2022. In urma voturilor din partea oamenilor, castigatorul a fost Andrei:

Acesta a fost Giocamp Thassos, o experienta cu bicicleta pe o insula in Grecia, alaturi de oameni deosebiti.

Revenind la ideea de la inceput, ce am facut diferit anul acesta ?

Am schimbat accentul de pe cifre, pe senzatii si trairi care nu se pot masura. Desi am avut ciclocomputerul Garmin 830 in fiecare zi, nu l-am pornit deloc.

Daca bucuria ta este determinata de o cifra, inseamna ca faci ceva gresit !

De ce ar trebui să vizitezi Thassos?

In cazul in care te-ai saturat de vreme rece dupa o iarna lunga si vrei sa pedalezi la tricou si pantaloni scurti cu o priveliste care cuprinde marea intr-o parte si muntele in cealalta, atunci Thassos este o alegere foarte buna si nu atat de departe.

Ce activități sunt disponibile în Thassos?

Ciclismul este una dintre cele mai populare activități pe Insula Thassos care are câteva trasee grozave de biciclete si care sunt potrivite pentru toate nivelurile. Cea mai bună parte este că pretutindeni sunt presarate cate un obiectiv turistic, cate o cascada, cate un copac maiestuos foarte vechi, cate un restaurant bun, cate un sat in care casutele sunt construite in totalitate din piatra si de unde poti cumpara alimente produse local chiar de vanzatori cum ar fi faimosul ulei de masline sau mierea de 5 tipuri.

Dincolo de pedalatul pe bicicleta poti alege din mai multe activitati:

  • plimbare cu barca in larg (25E)
  • Scuba Diving (70E)
  • Tura cu atv-urile in insula (50E)
  • Poti inchiria biciclete normale sau electrice de la 15E la 35E.

Care este cel mai bun moment al anului pentru o vizită la Thasios?

Noi am mers de fiecare data primavara, cand la noi inca vremea nu este cea mai potrivita pentru pedalat, asa ca am furat startul verii. In sezon, adica dupa 1 Mai cred ca devine mult mai aglomerat si galagios. Recomandarea mea pentru pedalat este primavara sau toamna, vara fiind foarte cald si nerecomandat.

Concluzie

Am pierdut sirul vizitelor pe insula Thassos, insa cred ca este a 7-a oara cand am fost in 2022 si vom mai reveni. Asa de fain este !

Te asteptam cu noi data viitoare!

Da-ne un semn aici: Giolive

Daca ti-a placut, arata-mi aici:

Experienta la Rafting pe Cheile Nerei, ai incercat pana acum ?

Rafting pe Cheile Nerei

Articolul de astazi este despre o noua Experienta la Rafting pe Cheile Nerei.

In fiecare an, doar timp de 2 luni incepand din aprilie pana in mai, se deschide sezonul de Rafting pe Cheile Nerei. Gradul de dificultate este 1-2, adica sub medie, deci puteti alege fara frica aceasta experienta.

Distanta pe rau este de 29 km.

Durata de parcurgere in functie de cat de harnic este echipajul, variaza intre 3-5 ore. Astfel rezervati-va toata ziua pentru aceasta activitate.

Imbarcarea se face din Sasca Romana cu unul dintre operatorii de Rafting pe Cheile Nerei. Odata echipati in costume, cu casca si vesta, urmeaza o calatorie de 45 de minute cu buzul pana la locul de pornire de pe rau in aproprierea satului Trifu (Sopotul Nou).

De aici urmeaza o calatorie pe cele mai spectaculoase portiuni din judet : Cheile Nerei unde veti putea admira o multime de peisaje frumoase cu stanci, podete peste rau, cascade cand pe stanga cand pe dreapta si bineinteles va recomandam oprirea la Lacul Dracului un alt simbol turistic al zonei.

Lacul Dracului

Odata ajunsi la finalul calatoriei fara peripetii , recomandam sa serviti masa in apropierea locului la una dintre pensiunile locale:

  • Pensiunea 4 Anotimpuri
  • Pensiunea Cheile Nerei

Mai departe puteti inopta in Sasca Romana urmand ca a 2-a zi sa urmeze o noua zi de aventuri in zona Cheile Nerei.

Aici poti urmari cum a fost ultima noastra iesire la Rafting:

https://www.youtube.com/watch?v=t-d8CdIxzEI

Pentru ziua a 2-a v-am pregatit urmatorul itinerar:

In functie de conditia fizica, puteti face fie o drumetie spre Ochiul Beiului care inseamna aproximativ 20 de km dus pana la Ochiul Bei. Fie puteti parcurge o parte din drum cu masina pana la Podul Bei prin Slatina Nera si apoi satul Potoc. Dupa care urmeaza o drumetie de doar 6 km pana la Ochiul Bei.

Odata ajunsi aici se parcheaza masinile dupa care puteti face o drumetie scurta pana la vestitele tunele de pe Cheile Nerei. (1km)

Drumul spre tunele este imediat inainte de podul Bei la dreapta pe poteca marcata.

Noi am fost cu bicicletele, dar nu va recomand acest lucru deoarece traseul este foarte ingust, iar cei cu rau de inaltime pot avea probleme.

In continuare va puteti intoarce si sa continuati drumetia spre Ochiul Bei.

Se trece podul Bei si se urmeaza drumul la stanga conform indicatoarelor.

Dupa 4 km ajungeti la Pastravarie unde puteti servi o gustare sau o racoritoare, dupa care continuati drumetia pana la Ochiul Bei. Pe acest drum puteti admira si cascada Vaioaga pe partea dreapta a drumului.

Iar la finalul drumului va asteapta recompensa efortului vostru:

Odata ajunsi aici, dupa ce admirati aceste locuri, puteti continua drumul pe langa cascada de langa ochiul Bei, spre Cascada Beusnita – 30 minute ( Merita drumul ! )

Daca ati ajuns pana aici merita sa mai parcurgeti inca jumatate de ora pana la cascada Beusnita care este una dintre cele mai frumoase din tot judetul. 🙂

 

Daca ti-a placut, arata-mi aici:

Drumetie pe Cheile Carasului

Experienta in Banatul Montan: Drumetie pe Cheile Carasului.

Odata cu vremea frumoasa de primavara putem incepe activitatile in aer liber.

In acest sens, una din primele activitati la care te poti gandi in Banatul Montan, este o drumetie pe Cheile Carasului care iti va incanta mintea, ochii si sufletul.

Drumetia este una de nivel mediu care poate fi facuta de aproape oricine. Singurul inconvenient la care trebuie avuta FOARTE MARE grija este latimea potecii, care pe alocuri devine foarte ingusta si este nevoie doar de un pas gresit pentru un eveniment neplacut. Acest lucru nu trebuie sa ne sperie, deoarece cu atentie se poate parcurge 100% fara probleme. Recomandarea este sa nu alergati pe poteca.

Punctul de plecare propus este viaductul peste raul Caras din Carasova, ce face legatura intre Resita – Anina, iar in parcarea „Perla Carasului” aveti posibilitatea sa va lasati masina. De pe pod se coboara la nivelul apei si se urmeaza traseul cu marcaj albastru din aval spre amonte.

Lungimea traseului este de 6 km dus si inca 6 intors.

Durata de parcurs este incepand de la 3 ore in functie de ritmul fiecaruia.

Recomandam un ritm lejer care sa va permita sa savurati privelistile si iesirea la aer liber.

 

 

Merita sa parcurgeti drumul pana in capat la cazanele mici unde veti fi foarte placut surprinsi de peisajul feric.

Pentru a ajunge pana la cazanele mici, mentineti poteca principala, iar cand ajungeti la puntea de lemn, nu o treceti ci continuati pe malul drept pe poteca pana cand ajungeti in aceasta zona:

De aici mai continuati doar atat cat doriti.

Intoarcerea o puteti face pe acelasi drum sau puteti traversa punctea de lemn dupa care sa continuati pe poteca si pe marcaj turistic inapoi pe malul stang. Pe aici veti putea ajunge la vechea Cetate a Carasului (un alt obiectiv turistic)

Iata asadar cum puteti petrece o deosebita activitate pe Cheile Carasului.

O drumetie placuta !

Daca ti-a placut, arata-mi aici:

Cutia cu sosete pentru ciclism : Alege 6 din cele 18 modele de sosete !

cutia cu sosete pentru ciclism

Ai aflat de cutia cu sosete pentru ciclism ?

Tocmai am lansat cel mai nou cadou pe care ti-l poti face:
👉 Cutia cu sosete pentru ciclism, dedicata atat pentru barbati cat si pentru femei. 🚴‍♀️🚴

Este cel mai nou produs dedicat ciclistilor si arata pur si simplu superb. 😍

Ce mai trebuie sa stii:
👉 Iti poti alege singur cele 6 modele din 18 seturi de sosete ciclism.

cutia cu sosete pentru ciclism

👉 Comanda cutia cu sosete pentru ciclism de aici: https://forms.gle/Rj7piQ6nuftdbGtp9

 

cutia cu sosete pentru ciclism

Alege un look diferit la fiecare tura pe care o faci cu bicicleta, in functie de cheful, dispozitia sau energia pe care o ai si modul cum te simti 🙂

✔️ 18 designuri diferite din care sa alegi

✔️ Materiale dedicate pentru ciclism si ergonomia piciorului

✔️ Pielea nu transpira

✔️ Gasesti incluse branduri cunoscute : Maap, Rapha, Specialized, etc.

👉 Vezi aici cum arata setul :

Care sunt perechile de sosete care iti plac cel mai mult din video ? Le poti alege mai jos.

👉 Comanda setul tau de 6 sosete de aici: https://forms.gle/Rj7piQ6nuftdbGtp9

cutia cu sosete pentru ciclism

#Cutiacusosetepentruciclism

Daca ti-a placut, arata-mi aici:

Primul sezon pe 29-er: Beneficii, Impresii, Concluzii.

29er

Un interviu cu Ciprian Mada dupa primul sezon pe 29-er :

„Povestea mea din ultimii 10 ani în sportul cu pedale e lungă si hilară.

Sunt din categoria celor care au pedalat de când se știu, având tot felul de biciclete. De asemenea, eram din categoria celor care considerau ca bicicleta e aceeași indiferent de mărime, echipare sau numele care e inscripționat pe cadru; asta până cand nu m-am urcat pe o bicicleta cu un nume sonor echipata cu alte nume sonore si am constatat ca tot ce stiam pana atunci era complet greșit.

Indiferent de pregătirea fizica sau de rolul pe care îl are bicicleta in viața ta, totul este mai ușor când, bicicleta pe care o ai, nu este una de duzină.

Plăcerea de a face mișcare este data de efortul depus, care este mai mic atunci când rulmenții, lagărele, rotițele, lanțul, deraioarele si toate mecanismele ce alcătuiesc bicicleta, colaborează bine si nu se împotrivesc una celeilalte.

Ani de zile am pedalat pe o bicicleta „de duzină”, cu roți de 26″, cu echipare Shimano „entry level”. În timpul primului concurs la care am participat, am constatat că ceva nu fac bine. Pe urcări și chiar pe plat, treceau unii concurenți pe lângă mine, fără să pară că fac efort prea mare. Eram destul de în formă și singurul lucru ce nu-l făceam bine, era faptul ca eram „rider” pe o bicicletă care avea altă menire.

Așa am ajuns sa-mi iau prima bicicletă (la mana a doua) cu nume sonor și echipare de ultimul răcnet, dar tot cu roti de 26″. Avea să-mi fie „fidelă” la bine si la greu 5 ani, pană când i-am îndoit superba furcă Marzzochi Bomber. Oricum deja încolțise gândul de a o pensiona și a trece la un 29-er.

Povestisem cu multă lume, dar Sergiu Paraschivu cu care mă antrenam deja de 2 ani, îmi tot spunea să nu o schimb, atât timp cât mă simt bine pe ea.

Giocamp-ul din toamna anului 2020 a coincis cu momentul in care „scumpa” mea de 26″ era grav accidentată si nu aveam cu ce participa la eveniment. Atunci am urcat prima data pe un 29-er… de împrumut. A fost momentul potrivit, putând compara cum se comportă un 29-er (pe traseele dificile de la Brebu Nou) versus 26″.

1. Ce diferente ai observat tu fata de 26?

La prima vedere diferența cea mai mare e din punct de vedere al stabilității. Te face să simți că, nu poți sa părăsești „cocpitul” peste ghidon, … deși am reușit la un moment dat 😊,  bineînțeles neplanificat. A doua observație, e ușurința cu care poți aborda denivelările și obstacolele pe care roata de 26″ nu le putea trece, fără un efort din partea mea.

Un alt aspect pe care inițial l-am pus la categoria minusuri, ar fi faptul că la început, pe pantele foarte abrupte nu reușeam să urc cu 29-er-ul deși cu 26″ urcam. Acest minus a dispărut după ce am învățat să mut centrul de greutate acolo unde trebuie.

2. Cum s-a modificat perceptia ta, adică ce credeai înainte de 29 si ce crezi acum după 1 an? E la fel cum credeai înainte să ai?

Tot ceea ce credeam înainte despre un 29-er era adevărat. Toate deducțiile și calculele bazate pe matematică, fizică și logică 😁 făcute în legătură cu ce ar fi mai bun la un 29-er, erau adevărate. Mi-era frică de faptul că fiind mai mari rotile și implicit mai lungă bicicleta, virajele vor fi mai greu abordabile. FALS. M-am obișnuit repede și cu acest aspect.

3. Ce plusuri sunt?

Fiind mai înaltă … vezi mai departe :-))

  • Stabilitate mai mare pe coborâri sau urcări abrupte;
  • Randament mai bun pe urcări, la rapoarte identice comparativ cu 26″
  • Viteza mai mare datorită roților mai mari
  • Abordarea ușoară a denivelărilor, rock garden-urilor, șanțurilor, etc. față de roata de 26″

4. Ce minusuri?

Care minusuri?

Până te obișnuiești cu dimensiunile, direcția si manevrabilitatea este mai greoaie în curbe.

5. Ai mai trece inapoi pe 26?

26″ It’stime to say goodbye,… and  never come back :-))

6. Crezi că ești mai performant pe 29?

Cu siguranță da!

29-er

7. Pe care bicicletă te simți mai in siguranta? 26 sau 29?

Cum spuneai tu Sergiu, dacă te simți bine pe bicicletă nu o schimba, deoarece acest „simți bine” spune multe, în special și cel mai important, spune că te simți în siguranță. După un an de la „upgrade”, pot spune ca mă simt mai în siguranță pe 29-er.

Cu siguranță băieții și (de ce nu) fetele din categoria elite, sunt mai în măsura să răspundă la aceste întrebări, dar m-am simțit onorat să răspund la întrebările de mai sus, eu fiind în categoria amatorilor 🙂 ”

 

 

Daca ti-a placut, arata-mi aici:

Canyon LUX 2021 – Concluzia dupa 1 sezon de folosire

Canyon lux

Despre Canyon lux

Canyon Lux este una din cele mai dorite biciclete la momentul actual. Peste tot auzim de Canyon Lux. Unii dintre sportivi şi-au şi permis unul ( pentru că preţul nu este unul accesibil oricui ), aşadar în acest articol aş dori să îţi prezint părerea unuia dintre „norocoşii” care s-a bucurat în acest sezon de experienţa de a pedala pe mult râvnitul Canyon LUX.

Haide să vedem ce ne spune Ştefan Baiceanu:

În 2019 când cei de la Canyon au lansat modelul Lux cf 9.0 race limited, ceea ce a coincis şi cu apariţia axs de la Sram(cel de 12 viteze) a fost uau. Am rămas cu gura căscată când am primit newsletter-ul şi imediat s-a implantat în cap ceva. Un vis mai exact. Un vis ce părea îndepărtat. Preţul era primul impediment: 7000 de euro. Sunt ceva bani. Pe vremea aceea eram după primul meu an ceva mai serios de competiţii, cu antrenamente haotice(lucru constatat mai târziu) cu o oarecare creştere de formă şi mă dădeam pe un exceed cf 6.0 pro race, o bicicletă faină pe care reuşisem să o aduc la 10.4 kg cu ceva modificări (costisitoare). În decembrie un foarte bun amic al meu îşi achiziţionează varianta lux slx cf 9.0 race (fără limited ) cu shimano, un pic mai ieftină şi visul a devenit şi mai adânc implantat în creier. Vine 2020, pandemia, încep antrenamentele serioase însă concursuri puţine, creşte forma generală pe bicicletă însă sezonul trece repede şi fără prea multe evenimente că deh: restricţii. În toamnă când canyon avea obiceiul să umple outlet-ul de biciclete hop apare ocazia: fix mărimea mea, slightly used şi cu 1200 euro reducere. Am făcut achiziţia în 5 minute fără să cântăresc prea bine. Şi după o săptămână a venit. Am fugit de la serviciu, am asamblat-o şi pe seară am ieşit un pic afară. Prima senzaţie când m-am aşezat pe ea a fost uau! .

Dar un Uau din ăla mare cu un zâmbet pe buze: era atât de moale, de uşoară (10,2 kg cu pedale, suporţi şi cu dropperul înlocuit cu o tijă de carbon usoara-asta după vreo două săptămâni). Sunetul Axs care se auzea la fiecare schimbare era şi încă este de neegalat.

A venit iarna, iar bicicleta a stat mai mult decât a mers dar odată cu sezonul 2021 a ieşit la treabă. Şi da face treabă. E o adevărată race machine, manevrabilă în multe condiţii, iar pe coborâri îţi dă curaj, mult curaj, te simţi bine ai încredere în ea. Roţile uşoare din carbon reynolds se simt pe urcări şi ai spor. La turele lungi este foarte comodă, ajungi mult mai puţin obosit la finish(în special dacă ai mult de coborât său mult de alergat pe denivelări). Se simt componentele de calitate de pe ea (furca), se simte articulaţia pe spate, cadrul e stiff, poziţia uşor agresivă ce să mai: un vis împlinit. Totuşi poate am visat prea mult. E o bicicletă, o bicicletă mult peste nivelul meu indiferent că vorbim de antrenamente sau competiţii. E clar că ajută mult în orice situaţie, dar e o bicicletă de top, e adevărat. La fel de adevărat e că e şi foarte scumpă, cu componente scumpe care sun la fel de scump de întreţinut/înlocuit. Cred că este o bicicletă ce se adresează unui ciclist de nivel înalt care poate să o pună în valoare. Un ciclist care poate duce un concurs de 70 km cu 3000 m diferenţă. Acolo da, o pui în valoare.

Upside din toate punctele de vedere e o bicicletă faină la deal, la vale mai ales, schimbă perfect şi dacă este un aspect ce te interesează, este acesta:

întoarce priviri!

Două minusuri i-aş pune în cârcă: preţul şi triunghiul articulaţiei spate care se simte un pic greu în comparaţie cu un hardtail(pe urcări)

Face banii? Face dacă îi ai şi dacă eşti la un nivel înalt da face cu siguranţă. După un sezon pe ea sunt încântat(deşi cochetez cu ideea unui hardtail pe care probabil îl voi achiziţiona în viitor) şi pe care cred că mă voi simţi mai bine.

Rămân la ideea ca un hardtail uşor te duce mai repede sus, pe cand un full suspension te duce mai repede jos, dar trebuie să ai şi skill pentru asta, ceea ce mie momentan îmi lipseşte. Poate de aici şi mica dezamăgire pe care mi-a creat-o, poate am aşteptat să compensez prin bicicletă lipsa curajului de a mă da la vale.

Acum după un sezon început cu stângul, cu o bicicletă nouă la care m-am adaptat greu(canyon lux), o bicicletă scumpă, mă declar mulţumit de ea şi aştept cu nerăbdare să prind o super ofertă la un hardtail exceed de la canyon. Şi apoi văd eu care se va vinde.

În concluzie dacă banii nu sunt o problemă şi/sau eşti la un nivel avansat în ciclism: da cumpără-ţi un full suspension de top. Te va ajuta în multe situaţii şi îl vei pune în valoare cu adevărat. Altfel, go ride your hardtail până ajungi sus sus în clasament.

Aceasta a fost experienta lui Stefan Baiceanu pe Canyon Lux 2021. Sunt tare curios cum va arata urmatorul model Canyon Lux 2022. Stay tunned !

Atunci cand vine vorba achizitiei unei noi biciclete, am o singura recomandare:

1. Stabileste-ti bugetul pe care vrei sa il aloci.

2. Stabileste bine si clar ce nevoi ai si care e bicicleta care satisface aceste nevoi.

Iar in final am o intrebare pentru tine,

Tu la ce bicicleta visezi ?

Daca ti-a placut, arata-mi aici:

Cozia MTB 2021 sau cum sa castigi o competitie cu crampe si rapoarte grele (32-36)

Cozia mtb 2021

Weekendul de la Cozia MTB 2021 a fost sejurul perfect.

Anul acesta am inceput calendarul punand Cozia MTB ca obiectiv al sezonului. Imi era dor de traseul acesta, dupa 4 ani de cand am participat ultima oara. Ce ma atrage este faptul ca e cel mai greu traseu de 50 de km din tara la care am participat si se prezinta in felul urmator:

52 km cu 2337m diferenta de nivel. 😯 Huge ! Asta zic si eu.

Intradevar sunt si cateva pushbikeuri pe traseu, pentru ca sa poti ajunge la asa diferenta, insa partea buna este ca la coborare nu te dai jos deloc. Si ce coborari ! Atata coborare pe poteca single trail nu am prea intalnit. Este efectiv un traseu deosebit, cum altfel sa fie in Parcul National Cozia ?

Din aceste considerente si datorita faptului ca in 2021 mi-am propus sa particip doar la competitiile care mi-au placut mult, astfel am revenit la startul competitiei Cozia Mtb. Pentru acest concurs m-am pregatit cat mi-a permis timpul de bine si cat am reusit in cei putin peste 2000 de km. Cred ca doar in primul an am pedalat atat de putin. Ultimele sezoane serioase cumulau cate 8000 km pe sezon. Cu toate acestea, m-am prezentat destul de bine in ziua concursului, iar dupa prima urcare eram in primul grup de 3 oameni alaturi de Paul si Romica Vestemean. Ritmul era bun. Sustinut, dar bun. Cumva toti stiam ca cei 2300m nu vor fi usor de urcat asa ca nu dadeam totul, dar suficient cat sa ne distantam.

Cozia mtb 2021

Pe pushbikeuri aveam cu totii ceva mai mult chef de povestit. Ce sa si faci la 2km/h. 😀 Pana cand la un moment dat pe a 2-a coborare imi dau seama ca am ramas doar cu Romica. Amandoi aveam un ritm asemanator la vale si a fost destul de distractiv. La scurt timp pe o urcare scurta observ ca are ceva probleme cu lantul, parea ca nu a schimbat la timp si s-a incurcat putin pe pinioane. O las pentru un moment un pic lejer, un pic dezamagit ca s-a terminat distractia si acum sunt singur si ma astept sa revina pentru a continua. Insa nu vad niciun semn in spate, imi dau seama ca sunt in fruntea cursei si ca trebuie sa impun ritmul. Este un sentiment interesant care te cuprinde. A trecut ceva timp de ultima data cand l-am avut. (vreo 2 ani)

Iar de aici, mai precis km 25, continui singur pana la final. Insa aveam sa aflu ca e cale lunga si dureroasa pana acolo. La scurt timp apare o zona cu noroi lipicios si cu stupoare constat ca rotile nu se mai invart. FUck !! Se pare ca nu voi conduce cursa prea mult timp. Ma grabesc sa curat bicicleta cat pot astfel incat sa se invarta rotile in continuare si pornesc din nou, fara sa ma uit in spate.

Dupa acest episod, urmeaza ce crezi ? Visul oricarui ciclist:

crampele !

Nu putine, 3.

Pe rand. Le rezolv cumva din mers cu pumni, cu strans de muschi cu degetele prin echipament apoi cu alti pumni, pana cand a functionat. Bucuros si surprins continui mai departe. Vine o portiune scurta de asfalt unde trag un ochi in spate si nu vad pe nimeni. Dupa care vine a 3-a parte interesanta a competitiei. O urcare abrupta pe offroad unde am simtit din plin faptul ca pinionul meu cel mare nu mai era disponibil din cauza noroiului si alte cele. Iata-ma astfel cu un raport de 32 placa si 36 pinionul pe spate. Dupa ce tocmai reusisem eroic sa scap de crampe, aceasta veste a fost exact ce aveam nevoie 😀 cu 20 de km in fata pana la final.

Mi-am zis: „Acum ori pedalam, ori ne ia dracu’! ”

Si am reusit sa continui. M-am bucurat sa ma intalnesc cu oamenii de la traseul scurt si cu alergatorii de la 33 de km, care fie vorba intre noi deja erau pietoni. Asa rau imi parea de ei la vale cand vedeam cat de fain poate sa fie pe bicicleta si ma gandeam cat de neplacut trebuie sa fie pe jos.

La un moment dat a venit a 5-a urcare, care a durat si a durut. Nu se mai termina. O panta constanta si lunga de vreo 4-5 km. Pana si biciclistii de la traseul scurt, devenisera pietoni ca si alergatorii. Pe portiuni ma trezeam fiind singurul pe bicicleta, facand slalom si incercand sa imi pastrez concentrarea. Ma gandeam ca nu mai poate sa fie mult. „Ce sunt 15 km pentru mine daca as fi acasa la o tura lejera ? Imediat trebuie sa treaca.”

Trebuie sa recunosc ca aveam un gand constant in minte. „Hai sa ne castigam cursa! Dai inainte !” Am multe amintiri la Cozia, aceasta era a 5-a participare din care au fost 3 victorii la general pana acum.

Cumva simteam ca e concursul meu, cel putin unul de suflet. Caci altfel, este al organizatorilor Cozia Racing Team in frunte cu aceasta doamna deosebita pe numele Dora Minodora:

La un moment dat au inceput ultimele coborari care sunt un deliciu pentru orice ciclist pasionat. Poteci prin padure, cu tot felul de portiuni tehnice sau de viteza, uneori chiar direct prin ceata fara frane. Imi doream doar sa fiu atent si sa nu fac vreo greseala chiar acum. In acelasi timp eram recunoscator ca a decurs totul bine pana acolo, iar cand am intrat in ultimul km nu mi-a venit sa cred ca e posibil asa ceva:

Sa iti propui, sa iti doresti si sa reusesti !

O noua victorie pentru mine la general pe traseul lung de la Cozia, pe care il consider cel mai greu traseu pe distanta medie 50 de km, din tara. As adauga si unul dintre cele mai frumoase. Motiv pentru care am revenit.

La final dupa ce am trecut linia de finish si am ramas doar eu cu mine, pentru prima oara am plans de bucurie. Nu a vazut nimeni pentru ca am niste ochelari super misto de la Sprint Bike. Mi s-a mai intamplat cu alta ocazie sa plang de usurare ca s-a incheiat tot chinul, dar de data asta a fost pur si simplu de bucurie. Mi se parea fascinant sa poti sa iti doresti ceva, sa te pregatesti si sa reusesti exact cum ti-ai dorit cateva luni mai tarziu.

Inca o data si acest concurs mi-a amintit care este cel mai mare castig in ciclism:

  • oamenii

Cei pe care avem ocazia sa ii intalnim prin intermediul sportului. Bineinteles doar daca suntem deschisi sa vedem ceva mai mult decat niste cifre pe liste, ceasuri sau in clasamente.

Dincolo de faptul ca m-am bucurat sa ii revad dupa aproape 2 ani, dupa 5 ore pe drum, ajunsi la 11 noaptea pe o ploaie mocnita, am avut parte de cea mai calduroasa primire din partea familiei Nitoiu. N-am cuvinte. Ne leaga niste lucruri si amintiri incredibile. A fost de poveste tot timpul petrecut impreuna cu ei. Totodata impreuna cu Vlad, care a participat la traseul scurt, noi am reprezentat echipa Carcover Racing Team, la acest concurs.

Dupa concurs am mai ramas o noapte in compania lor, iar a 2-a zi am fost sa vedem Ocnele Mari, o salina in zona unde merita sa te plimbi prin subteran si sa o admiri. Dupa aceea am deschis premiile de la Cozia si am decis sa ne acordam timp. Astfel, am pornit pe urmele comorii din pachetul Heidi. Cred ca eram pe drumul cel bun aici:

Noi ne aflam de fapt pe Promenada de Cura, un traseu superb prin padure, pe marginea localitatii Caciulata, spre zona de start. Am fost de atatea ori la Cozia si nu am facut niciodata aceste lucruri atat de aproape. Inca nu am facut bai termale si nici nu am ajuns pe varful Cozia, semn ca vom mai reveni.

Sejurul s-a incheiat cu o plimbare in Sibiu si un popas la prietenii din Caransebes, familia Parvu.

Astfel, va incurajez sa participati la concursuri, sa fiti deschisi sa cunoasteti oameni, sa cautati locuri de vazut si de facut pe drum, sa mancati bunataturile locului si sa va creati o experienta cat mai bogata. Deoarece acestea sunt cele cu care ramanem de fapt. Premiile le bem cu prietenii si ciocolatele le impartim cu cei dragi.

Pe data viitoare,

 

 

 

 

Daca ti-a placut, arata-mi aici:

Cauciucuri la test : Continental Cross King

Cauciucurile din acest test le gasesti aici:

https://sprint-bike.ro/shop/anvelope-29/270474-anvelopa-pliabila-continental-cross-king-protection-55-622-4019238798043.html?search_query=cross+king&results=187

Dupa ce am folosit timp de 5 ani cauciucurile originale de pe bicicleta pana cand cel de pe spate a devenit slick si deja ma simteam in pericol la vale, am decis ca e timpul pentru un set nou si am ales modelul Continental Cross King.

Prima bicicleta de concurs a venit cu Continental Race King si de atunci am fost indragostit de acel model de cauciucuri. Mai multe sezoane la rand le-am folosit, apoi am cumparat acelasi model si tot asa din 2009 pana in 2013.

2021 ma gaseste pe noul model de la Continental si anume Cross King.

Personal mi se pare o combinatie intre Race King si X-King, ceea ce se traduce in rapiditatea modelului Race King si agresivitatea lui X-King. Adica, ceea ce s-ar putea sa fie combinatia ideala.

Inca din primele zile l-am scos la teste si vezi aici cum a iesit prima competitie:

Cu Cross King la Herneacova XCO

Dupa care le-am luat la dans pe cele mai grele urcari pe care le stiam din zona si pe care nu am reusit niciodata sa le urc datorita aderentei slabe pe care o aveam cu celalalte cauciucuri, iar ceea ce a urmat m-a lasat cu o satisfactie imensa:

  1. Am reusit sa urc pe cea mai abrupta panta pe care am urcat vreodata:

2. Dupa care am fost pe traseul de la Banat Marathon, unde am abordat cea mai grea sectiune din urcarea pe Semenic si am reusit sa urc. Doar Daniel Crista a urcat acolo pe bicicleta pana acum.

3. Dupa care am luat la rand toate urcarile grele din zona si stii ce a rezultat ?

( vezi procentele urcarilor 😉 )

Continental Cross King

Aderenta buna rezulta in urcari facute pe bicicleta si uneori chiar KOM-uri.

In plus de asta, am inceput SA SIMT aderenta: pe santuri cu pietris, pe coborari pe radacini, in curbe cu nisip. Cauciucurile astea efectiv se agata de teren atunci cand e nevoie.

In plus de asta am parcurs 9 zile consecutive de antrenamente pe bicicleta cu camera (fara lichid, fara tubeless) fara sa fac o pana. In acest timp am parcurs 450 de km cu 10.000 m diferenta de nivel pe toate tipurile de drumuri in Banatul Montan, in Padis, etc.  Toate acestea au fost posibile datorita proprietatilor pe care le au aceste cauciucuri:

👉 Tubeless Ready

👉 Protectie laterala ( recomand 180 TPI )

👉 Black Chilli compound inseamna cea mai buna calitate a materialelor folosite de Continental la cauciucurile lor

A trecut o luna de zile de cand le folosesc si ma neclar foarte multumit de ele. Urmeaza sa scriu o recenzie si dupa 1 an de folosire.

Aceste cauciucuri le poti gasi aici:

https://sprint-bike.ro/shop/anvelope-29/270474-anvelopa-pliabila-continental-cross-king-protection-55-622-4019238798043.html?search_query=cross+king&results=187

 

Daca ti-a placut, arata-mi aici:

Cel mai bun mod de transport bicicleta – Thule Velocompact

Thule Velocompact

De-a lungul ultimilor mai bine de 10 ani, am avut parte de o multime de deplasari cu bicicleta dupa mine, participand la peste 220 de competitii atat in tara, cat si in strainatate.

Transportul bicicletei nu a fost mereu usor de facut. Am calatorit in urmatoarele moduri:

  • Cu trenul ( de la cele mai proaste, la cele mai bune conditii )

  • Cu autobuze
  • Cu avionul

  • Cu autostopul

  • Cu masina

Thule Velocompact

  • Si bineinteles pe bicicleta

Astfel, transportul bicicletei poate fi cu adevarat o problema serioasa.

Din toate optiunile pe care le-am avut la dispozitie, pot spune ca in urma numeroaselor incercari, concluzia este ca suportul (oricare) pe carlig de la Thule a fost cea mai usoara, la indemana, convenabila si lejera optiune.

Pui foarte usor bicicleta sau mai multe (pana la 4 biciclete) pe suport si le poti potrivi intre ele fara sa stai urcat pe masina si sa te chinui. Totul fiind la indemana ta.

Am avut placerea sa testez timp de mai multi ani 2 suporti de bicicleta de la Thule Velocompact 927 si 926 distribuiti in Romania prin Aleo.ro . Oricare dintre cele 2 este foarte bun care ai nevoie sa transporti bicicleta:

Pe Aleo.ro poti gasi toate accesoriile auto de care ai nevoie pentru transportul atat a bicicletei cat si a altor lucruri (bagaje, skiuri, etc ):

  • bare transversale Thule
  • cutii portbagaj
  • genti
  • carucioare pentru transportul copiilor in masina
  • si o multime de alte accesorii de care ai nevoie.

Thule Velocompact

Te invit sa vezi produsele si sa alegi Aleo.ro !

 

Daca ti-a placut, arata-mi aici: